Peugeot 208 – a legvadabb kiadás

2012.05.04. 17:01

A jövő Sebastian Loebjei tehetik meg az első lépéseket a 208 R2-essel, amely az egyik legnépesebb rali-kategóriában ijesztgetheti az ellenfeleket.

Az R2 kategória tőlünk nyugatra igencsak népszerű, mind a gyártók, mind a versenyzők körében. Az autók ugyanis nagyrészt azonosak az utcai autókkal, csak annyit módosítanak rajtuk, ami ahhoz kell, hogy helyt álljanak a raliversenyeken is. Így az áruk mérsékelt maradhat, de már mindent tartalmazhat, amitől versenyautó egy versenyautó. Gyárilag bukócsővel, növelt teljesítményű motorral és állítható futóművel kínálják ezeket a gépeket, amilyen a 208 R2-es is. A Peugeot autójába 185 lóerős, 1,6 literes motor kerül, ötfokozatú szekvenciális váltóval, ezen felül változtatnak a fékeken, a futóművön, és lekapcsolható elektromos rendszerrel látják el az autókat.

A 208-as így versenyképes lehet a hasonlóan átalakított Skoda Fabiákkal, Ford Fiestékkal és Renault Twingókkal, a fejlesztés pedig fillérekbe került a gyáriaknak. Az R2 ára versenyautós mércével egyáltalán nem veszélyes: az átépítő készlet ára 37 500 euró, azaz 10,7 millió forint, a kulcsra kész versenyautó pedig 57 500 euróba, azaz 16,4 millió forintba kerül.