Egyelőre egy működő prototípusról közölt fényképeket a Porsche, amelyben a különleges, három motoros hajtásrendszert próbálják összehangolni. A feladat nem egyszerű, de ha minden a tervek szerint működik majd, nem csak a leggyorsabbak közé tartozik majd a Porsche legdrágább autója, de a legtakarékosabbak közé is.
A gyáriak adatokat is közöltek az autóról, amelyben két villanymotor és egy pörgős V8-as dolgozik majd. Már a 4,6 literes benzines is félelmetesen erős: legalább 570 lóerőt ígérnek, azaz közel ugyanazt tudja majd a nyolchengeres, mint a Ferrari 458-as motorja. Ehhez jön még egy 109 lóerős villanymotor, amely az első kereket hajtja, és egy 122 lóerős, amely a hátsókra dolgozik a benzinmotorral együtt. Az összteljesítmény 770 lóerő, így a 918-as elvben 3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig meghaladhatja a 325 km/h-t. Ugyanakkor a tervezők azt ígérik, hogy akár 3 liter benzinnel is elmehet az autó 100 kilométert, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 70 g/km is lehet – persze szabvány európai vegyes ciklusban, aminek nem része a száguldozás.
A tervezők láthatóan elvetették a korábbi tanulmányok egyikében használt lendkerekes energiatároló rendszert, helyette 6,8 kWh-s Li-ion akkumulátort építenek az autóba. Így a 918-as akár 25 kilométert is mehet tisztán elektromos üzemben, igaz, ilyenkor a csúcssebessége 150 km/h-ra csökken. Az akku persze külső forrásból is tölthető, így rövid távolságokon használva akár a benzinkút meglátogatása nélkül is használható lesz.
A 918 Spyder szériaváltozatánanak gyártása 2013 szeptemberében indul a Porsche tervei szerint, és az első példányokat is kiszállítják még a jövő év vége előtt.