Ez volt az első Lexus, amit csak benzin-elektromos hajtással kínáltak, de itt nem jött be a Toyota Prius receptje. A jómódú vásárlók nem haraptak a környezetbarát szedánra, olyannyira, hogy nincs értelme folytatni a gyártást.
Itt egy újabb példa arra, hogy a piac diktál: csak az az autó futhat be komoly karriert, amelynek a tervezésénél a valós igényeket veszik figyelembe. A Toyotánál ezúttal rosszul mérték fel a lehetőségeket, és ez meg is látszott az eladásokon. A Lexus HS típust 2009-ben mutatták be Detroitban, mint a világ első, csak hibridhajtással kapható prémium-autóját, de ezen felül nem kínált semmi más érdekeset. A karosszéria nem lett feltűnőbb, mint egy Corolláé, és a hajtásláncot is egy az egyben vették át a Camry hibrid változatából. Az árcédulán viszont szép nagy összeg szerepelt.
A típus ráadásul csak Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában szerepelt a kínálatban, így ennek a három piacnak kellett volna eltartania. Amerikában azonban harmatgyengén szerepelt a típus: 2011-ben összesen 978 példány fogyott el, a 2012 áprilisát megelőző 12 hónapban pedig még ennél is sokkal kevesebb, 591. Magyarországon talán örülne a kereskedő, ha ilyen számokat produkálna egyetlen típussal, de egy olyan piacon, amely egy évben 13-14 millió személyautót vesz fel, ez maga a bukás - nem csoda, hogy búcsúzik a típus.
Érdekes, hogy ugyanakkor a testvérmodell, a jóval jellegzetesebb külsejű, ötajtós CT 200h egy nagyságrenddel jobban fogy: csak Észak-Amerikában vagy 6500 példányt értékesítettek az elmúlt egy évben, így a kereskedők és a vásárlók aligha hiányolják majd a HS-t a választékból.