A BMW a legértékesebb autómárka
Elég nehezen mérhető, hogy egy márkanév mennyit ér, de kétségtelenül van értéke. Elég arra gondolni, hogy sokszor a márkanév alapján választanak terméket a vásárlók, ezért feltétlen érdemes valahogy rangsorolni, hogy melyik márka mennyire erős.
Épp ezt a rangsorolást végzi el a BrandZ Top100 nevű globális felmérés, amely nem csak a sorrendet állítja fel, de konkrét értéket is rendel az egyes márkanevek mellé. Az autóipari cégek sorrendje elég érdekesen alakult. A legerősebb márkának a BMW bizonyult, ezt 24,64 milliárd dollár értékűnek becsülték. Szorosan utána, 21,78 milliárddal a Toyota következik, majd a Mercedes (16,11 milliárd), a Honda (12,65 milliárd). Az első tíz listáját a Nissan (9,85 milliárd), a Volkswagen (8,52 milliárd), a Ford (7,03 milliárd), az Audi (4,7 milliárd), a Hyundai (3,6 milliárd) és a Lexus (3,39 milliárd) teszi teljessé. A márkaértéknek láthatóan nincs sok köze a cégek méretéhez, így az élmezőnyben előfordulhat az is, hogy a márkanév értéke összemérhető az azt birtokló cég névleges értékével.
Az autómárkáknál persze léteznek sokkal drágább nevek is, az Apple név a felmérés szerint például önmagában 183 milliárd dollárt érhet, közel kétszer annyit, mint az összes felsorolt autómárka együttvéve.