Kétségtelenül az S osztály a legfontosabb modell a Mercedes kínálatában. Ez határozza meg a márka arculatát – nem csoda, hogy nem sietik el a fejlesztést. Az aktuális generációt hét éve mutatták be, és a modellváltásra aligha kerül sor az idén.
Az előző bálna megjelenése óta sokminden változott. Nem csak a konkurenciát újították meg – a 7-es BMW és az A8-as Audi is lecserélődött – de a Maybach megszüntetéséről is döntöttek, ami nyilván az új S osztály helyzetét is megváltoztatja, hisz újra ez lesz az abszolút csúcsmodell. Hogy ez-e az oka, vagy sem, azt nem tudni, de a kémfotók tanúsága szerint masszív farrész és az eddiginél lendületesebb tetőív jellemzi az új modellt. A fehér lepleken áttetsző széles, alacsony hűtőmaszk leginkább talán az F700 tanulmányra emlékeztet, és persze lesznek LED-sorok a fényszórókban, ami manapság bizonyos árszint felett már elkerülhetetlen. A klasszikus arányok azonban maradnak, hisz ezzel az autóval cégvezetők és államfők járnak majd: a formai kísérletezésnek nincs helye a csúcsmodellen.
Az új S osztály bemutatóját várhatóan 2013-ban tartják, és addig nyilván még folyik a konstrukció tökéletesítése, hisz ez az az autó, amelytől nem csak a legfejlettebb műszaki újdonságok jelenlétét várja el a közönség, de azt is, hogy minden részletében tökéletes legyen.