Nem siették el a bemutatót, előbb kifuttatták a 206-os sorozatot, amelynek szedán változatát kínálták azokon a piacokon, ahová a 301-est igazából szánják. A hosszas fejlesztés eredménye viszont bíztató: hatalmas csomagtartó és belső tér jellemzi, és ha minden igaz, nem is lesz veszélyesen drága.
A Renult-nak ugyan nem jött be minden piacon a Dacia Logan úgy ahogy remélték, így az évi egymillió példányt soha nem érték el vele, de épp elég sikeres, hogy érdemes legyen elkészíteni a versenytársát. Ha jól látjuk, a Peugeot épp ezen dolgozik. A 301-es tágasabb, és valamivel formásabb is, de a koncepció ugyanaz: tágas családi autót kínálni minél több piacon, visszafogott áron. Az új Peugeot épp ezért lett szokatlan arányú. A tengelytávja kifejezetten hosszú – 2,65 méter – a 4,44 méteres teljes hosszhoz képest, az orra és a fara viszont kifejezetten rövid. A magas csomagtartó így is túlteljesíti a kategóriában szokásos fél köbmétert, egész pontosan 506 literes. A 301-esen egyébként a 208-asról és az 508-asról már ismert stíluselemek bukkannak fel újra: a nagy trapéz-hűtőmaszk, a C alakú hátsó lámpák és a jellegzetes kis árok a motorháztetőn az embléma számára.
A 301-es motorválasztéka egyelőre három tagú lesz. Az alapmodellbe a vadonatúj, háromhengeres motorcsalád 1,2 literes tagja kerül, amely 71 lóerős, és mechanikus, vagy robotizált váltóval készül majd. Itt is felbukkan az 1,6 literes HDi motor, méghozzá a 92 lóerős változat, a csúcsmodellekbe pedig 1,6 literes, 115 lovas benzinmotort építenek kézi, vagy hagyományos automata váltóval. Az autó áráról és felszereltségi szintjeiről egyelőre nincsenek pontos adataink, de úgy néz ki, biztonsági téren ez a Peugeot is hozza a kötelező minimumot: ESP-vel, akár négy légzsákkal, vészfék-asszisztenssel és Isofix rögzítésekkel is elérhető lesz, bár ezek egy része nyilván csak a gazdagabb felszereltségű kivitelekhez jár majd.
Bár már most elárultak számos részletet, a 301-es élő bemutatóját csak az őszi Párizsi Autószalonon tartják meg. A forgalmazás november elején indul, először Törökországban, majd fokozatosan Közép- és Kelet-Európában, Oroszországban, Ukrajnában, Görög-országban és a Közel-Keleten is elérhetővé válik majd. Később Afrikában és Latin-Amerikában is megkezdik az árusítását, , bár ezeknek a piacoknak egy részét már nem a spanyolországi Peugeot üzem szolgálja ki.
A cél nyilvánvalóan az, hogy nagy tömegben adják el a 301-est, amely így jelentős szerepet kaphat a Peugeot piaci helyzetének megerősítésében.