Annak idején a Ford volt az egyetlen detroiti autógyár, amelyet nem kellett csődeljárással megszabadítani az adósságaitól, de ezért komoly árat kellett fizetnie a cégnek.
2006-ra az egész amerikai autóipar a megszűnés szélére sodródott. A General Motors és a Chrysler a mélyrepülés végén, két évvel később bele is állt a földbe, csak hatalmas állami tőkeinjekcióval, csődeljárással és alapos átszervezéssel sikerült elkerülni a felszámolást. A Ford viszont kihúzta magát a lekvárból egyetlen elegáns mozdulattal: jelzálog-alapú hitelt vettek fel, a 23,5 milliárd dollárért cserébe azonban zálogba kellett csapniuk mindent. A Ford jelvény mellett a Mustang jelvény és márkanév, az F-150 típusjelzés, az egész dearborni központ és számos üzem a banké lett volna, ha nem tudják hatékonyan felhasználni a kölcsön összegét.
Mostanra azonban sikerült normalizálni a cég működését. Kevesebb típust gyártanak, kevesebbet költenek fejlesztésre, és növelték a gyártás hatékonyságát, de ami ennél is fontosabb, ismét vásárolnak autót Amerikában, így a két szomszédhoz hasonlóan a Ford is megszabadulhatott a terheiről. Bár még nem fizetett vissza mindent a Ford, mostanra olyan magasra emelkedett a hitelminősítési besorolása, hogy már nem kell a jelzálog – a bankok anélkül is bíznak benne, hogy a cég rendesen fizet.