A Toyota Európában hiába várt áttörést az első Auris generációtól, az eladások szintjén ugyanúgy nem ért a helyi riválisok nyomába, mint elődei. Talán a gyorsan elöregedő forma, talán a semmitmondó műszaki tartalom teszi, de érzésünk szerint az sem segített, hogy a megbízhatóság szimbólumává vált Corolla típusjelzést lecserélték.
Hamarosan érkezik a következő generáció, amely formai szepontból teljesen újnak ígérkezik. Az első fotókon legalábbis egyetlen részlet sem tűnik ismerősnek, vagy ha mégis, inkább más márkák modelljei jutnak az eszünkbe. Mazda mintára a hátsó ablak mögött egy sarkára állított háromszöggel folytatódik az oldalablak-sor, a hűtőmaszk-lámpa együttesben van valami a Honda Civic megoldásából, a hátsó lámpák elhelyezése mintha az Alfa Romeo Giuliettát idézné. Az összkép nem forradalmi, de nem is kellemetlen, inkább csak olyan, mint minden eddigi nép-Toyota: megfelel az aktuális divatnak, de nem kiugróan jellegzetes.
Az új Auris a hírek szerint valamivel hosszabb lesz, mint a jelenlegi: 6-7 centi körüli növekedésről hallani, azaz megközelíti majd a 4,3 métert. A szélesség viszont marad, ami nem csoda: műszaki szempontból nem várható lényeges változás. A méretnövekedés állítólag nagyobb hátsó lábteret és tágasabb csomagtartót hoz majd. Egyelőre csak a japán belpiacos modell motorválasztékáról hallani: ez egy 1,5 literes 108 lóerős és egy 1,8 literes 144 lóerős négyhengeresből áll majd. Európában valószínűleg kínálják majd az 1,3 literes, 98 lóerős benzinessel, illetve dízelmotorokkal is. Tovább használják a Lengyelországban gyártott, saját tervezésű 1,4 literes dízelt, és talán itt is bevetik a BMW-től vásárolt kétliteres valamelyik változatát.
Valószínű, hogy az új Aurist már az idén ősszel, a Párizsi Autószalonon leleplezi a Toyota, a forgalmazás beindítása viszont csak 2013 első felére várható.