Őszre megjön a fronthajtású BMW
A mindig különc BMW is beáll a sorba: szeptemberben bemutatják első autójukat keresztben álló motorral, elsőkerék-hajtással, sőt, ebbe a modellbe talán már a háromhengeres spór-motor is bekerül. Előállítani egyértelműen olcsóbb lesz, mint a hátsókerék-hajtású típusokat, a kérdés az, hogy mit szólnak majd a vásárlók.
Rég nem titok, hogy a BMW is igazi konfekció-autón dolgozik. Sokan szentségtörésként értékelhetik a fronthajtású modell bemutatását, pedig szükségszerű. A BMW-nek mindenképp növelnie kell az eladásait, és ezt egy olcsóbb modellel teheti meg. A hátsókerék-hajtás viszont drágább és komplikáltabb a fronthajtásnál, és a vevők egy jelentős részét nem is a motor és a hajtott kerekek viszonya, hanem a név és a minőség ígérete vonzza a BMW-hez.
Az UKL méretben valószínűleg a Mini és az 1-es sorozat közé illeszkedik majd, és bár a Mini 1,6 literes motorjai is kéznél vannak, állítólag inkább az új, 1,5 literes, háromhengeres turbómotorokat építik bele. Ez ugyanazokra az alkatrészekre épül, mint a kétliteres négyhengeres és a háromliteres hathengeres benzinmotorok. Ezeket minden nagyobb BMW-ben használják, így külső segítség nélkül is gazdaságos lehet a háromhengeres gyártása. Bár a három henger egyértelműen szükségmegoldás, a BMW-nek vannak ilyen irányú tapasztalatai a K75-ös motorkerékpár révén, amelyet a legsimább járású triplák között tartanak számon. Így arra is van remény, hogy az UKL motorja nem marad le a Mini négyhengereseitől kulturáltság tekintetében, legfeljebb a hangja lesz szokatlan.
Ha igaz, az UKL ősbemutatóját Párizsban tartják az idén ősszel – addigra talán kiderül az is, hogy milyen nevet találtak ki a BMW-nél az újdonság számára, hisz a megszokott számozási rendszerben csaknem elfogytak a lehetőségek – legfeljebb a 0-s sorozat jöhet szóba, de a zéró mint elnevezés nem tűnik túl szerencsésnek.