Volkswagen, katonáknak
A Volkswagen, bár az európai autógyárak közül a legnagyobb, eddig jobbára kimaradt a zsíros hadimegrendelésekből. Ez azonban inkább a típusválaszték alkalmatlanságának számlájára írható: egy Golfnak vagy Passatnak legfeljebb békeidőben veheti hasznát a hadsereg, harci járműként aligha. Az Amarok pick-up azonban új lehetőséget teremtett a gyártó számára.
Egyszerűen csak Amarok M-nek hívják a katonai kivitelt, amelyet könnyű szállítójárműként, vagy akár felderítőként is használhatnak a fegyveres erők. A civil változathoz képest megerősített karosszériát, fejlettebb kommunikációs rendszert, vízen való átkeléshez magasan végződő szívó- és kipufogórendszert és elektromos mozgatású fegyverállványt kapott az autó. Ez utóbbira közepes- vagy nehézgéppuska, esetleg automata gránátvető szerelhető. Természetesen a hajtásláncot, a futóművet és a gumiabroncs-választást is az új feladathoz optimalizálták, így az Amarok M terepen ugyanolyan otthonosan mozog, mint épített úton. A katonai kivitel motorválasztéka amúgy a szériamodellből jön: kétliteres, turbós, 160 lóerős benzinmotorral, vagy kétliteres TDI dízellel lehet rendelni, ez utóbbit többféle teljesítménnyel is kínálják, 122 és 180 lóerő közt.
Az átalakítást a Rheinmetall Defense nevű cég végzi. És miután az elmúlt évtizedek gerillaháborúinak leghatékonyabb eszközei közé tartoztak a felfegyverzett pick-upok, jó esély van rá, hogy számos hadsereg vagy zsoldoscsapat érdeklődését felkeltik majd a militarizált Amarokkal.