Elkelt a Saab maradéka
Az elmúlt hetekben már felbukkantak pletykák arról, hogy a Saabot megveszi egy Svédországban bejegyzett, lényegében ismeretlen cég, a National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), amely mögött távol-keleti tőke áll. Valószínűleg ez a vállalkozás szerezte meg a Saabot, vagy legalábbis annak egy részét.
A jelenleg folyó csődeljárás célja, hogy visszaszerezzen valamit a Saab által felhalmozott, közel kétmilliárd dollárra rúgó adósságból, de erre viszonylag kevés az esély: a hírek szerint ennek az összegnek úgy a tizedrészét fizetné ki a NEVS, amely így is többet ajánlott, mint a kínai Lotus Youngman autógyár. Az ismeretlen tulajdonosjelöltről annyit tudni, hogy egy kínai és egy japán befektetőcsoport közös tulajdona – a Hong-Kongban bejegyzett National Modern Energy Holding 51, a japán Sun Investment 49%-ban birtokolja a céget – és elsősorban elektromos autók gyártását tervezik a Saab üzemében.
A kérdésre, hogy lesznek-e a jövőben Saab személyautók, és ha igen, milyenek, nyilván csak akkor kaphatunk egyértelmű választ, ha lezárul az adásvétel. Arra azonban nincs esély, hogy a már ismert Saab modelleket tovább gyártsák, hiszen a General Motors, amely a 9-3-as és a 9-5-ös műszaki alapjaihoz kapcsolódó jogokat birtokolja, ehhez biztosan nem járul hozzá.