Az AMG az utóbbi években félelmetes erejű V8-as vagy V12-es motorokat jelentett nagy és nehéz, hátsókerék-hajtású autókban. Ez azonban nem jelenti, hogy ne tudnának kisebb léptékben is nagyot alkotni.
Az A osztály sportos csúcsverziója megtévesztő elnevezést visel majd. Az A45 a klasszikus értelmezés szerint 4,5 literes motort jelentene, de ezúttal egy kicsit túloztak: az A osztály csupán egy kétliteres turbómotort kap az AMG-től, igaz, abból kihozzák, amit lehet. Úgy hallani, 335 lóerő és 400 Nm-es csúcsnyomaték elérése a cél – ezzel hozná az Audi RS3-as és a BMW 1M teljesítményszintjét, és hogy az erő átvitelével se legyen probléma, Haldex rendszerű négykerék-hajtást alkalmaznak majd. A típusba állítólag hétfokozatú dupla kuplungos váltó kerül, manuális váltós kivitel viszont egyáltalában nem várható.
Az A45 AMG-t egyelőre még senki nem látta a gyáriakon kívül, de úgy hallani, viszonylag hamar bemutatják ezt a változatot is. Az Audival és a BMW-vel szemben a Mercedes a kínálat részeként kezeli a sportmodelleket – nem lesz ez másként az A osztálynál sem.