A 80-as évek elejének legnagyobb európai Fordja életében sem számított vadállatnak: a 160 lóerős csúcsmodell sem volt az Autobahn réme, de készült 53 lóerős Peugeot dízelmotorral is. Így erről a szépen tuningolt darabról sem gondolnánk, hogy veszélyesen gyors lenne. Pedig a készen vásárolható autók közül egy sincs, ami ilyen erős lenne.
A kérdéses Granada jó ideje átesett már az első komolyabb átalakításon. Korábban egy négyhengeres Cosworth motor dolgozott az orrában, de a tulajdonosa kevesellte a képességeit. Már épp lecserélte volna egy Nissan Skyline R32-re, amikor az események érdekes fordulatot vettek. Valahogy sikerült beszerezni egy Koenigsegg CCX motorját, amely gyári állapotában is 806 lóerős, és passzol a Granada orrába. A Koenigsegg 4,7 literes, biturbó V8-asa a Ford moduláris motorcsaládján alapul, így számos Ford alkatrésszel könnyen összeházasítható – ezért esett épp erre a választás. Némi módosítással ráadásul 1700 lóerőig sikerült fokozni a teljesítményét. Persze más módosításokra is szükség volt – a hátsó futóművet például egy 2004-es Ford Mustang Cobra független felfüggesztésére cserélték, de a többi főegységet is módosítani vagy cserélni kellett, hogy kibírja az elképesztő terhelést.
Hogy az öreg Ford bírja-e a kiképzést, azt persze nehéz megmondani, de a videóból kiderül, hogy a hangja már most is bestiális.