Itt az ötszáz lőerős Volvo
A Polestar, vagyis a Volvóhoz közelálló tuninggal és versenyautók építésével foglalkozó cég neve közel sem cseng olyan jól, mint akár az M Gmbh, akár az AMG. Lehet, hogy ennek csak a földrajzi helyzet és a márkák, autós szívekbe való beágyazottsága az oka. Éppen ma derült ki ugyanis, hogy ha a Polestar igazán felgyűri az ingujját, igenis nagy mutatványokra képes a mostani T6-os motorral szerelt S60-nal.
Az egyelőre csak egyetlen példányban, egy inkognitóban maradó megrendelő számára készített S60 Polestart a Gothenburgban zajló svéd túrautó-bajnoki futamon mutatják be, így ér véget a Viagrakék limuzin körül folyó, hetek óta tartó titkolózás. Korábban egyesek tudni vélték, hogy a valaha volt egyik legerősebb utcai Volvo orrába az XC90-ből ismert kompakt V8-as egy erőseb módosított változatát építik, ám nekik nem lett igazuk.
Kiderült, hogy a régóta fejlesztgetett, keresztben álló, 300 lőerős, hathengeres turbómotort fújják az egekig. A kevésbé felkészültek kedvéért említem, hogy a kiindulási pontot adó S60 T6 sem éppen lomha autó. A nullaszázat 6,1 másodperc alatt futja, végsebességét pedig elektronikusan korlátozzák 250-re.
A gyár és a túrautókat, illetve szériaautók tuningalkatrészeit gyártó Polestar közös vállalkozásában épített autó motorja, a módosított hengerfejnek, és égéstereknek köszönhetően már nyomokban sem emlékeztet arra, ahogyan a szériaváltozat viszonyul a fizika törvényeihez. A Garret 3171-es turbóval felszerelt motor 508 lóerőt tud 6500-as fordulaton, forgatónyomatéka pedig legfeljebb 575 newtonméter 5500-nál.
A kasztni ültetett, a nyomtávot is kiszélesítették, Haldex rendszerű összkerékhajtás gondoskodik arról, hogy a teljesítményt, induláskor ne a kipörgésgátló zabálja fel és teljes Öhlins futóművet tettek az S60 alá, hogy kanyarban se legyen életveszélyes vele az autózás. Az elől és hátul is 20 milliméterrel hosszabb kasztni alá diffúzort szereltek, hogy biztosan ne emelkedjen a levegőbe, az abroncsok mérete pedig 265/30 R19.
Élvezetes lehet, ahogy a Polestar Volvo 3,9 másodperc alatt felgyorsul százra, a vezetőnek közben csak jó időben kell kapcsolnia a hatsebességes manuális váltóval, majd kicsit később átlépi a háromszáz kilométeres sebességhatárt, ahol már rég nem követik a gyárilag korlátozott német versenytársak.
Mostanra a svéd közönség tagjai már elkezdték emészteni amit a versenypályán láttak, és ki tudja, talán ott van köztük néhány, aki megrendeli a nem mindennapi S60-at. A két cég erre az eshetőségre is felkészült, ugyanis szükség esetén további példányokat gyártanak az ötszáz lőerős utcai autóból.