A Novitec Rosso mindent kezelésbe vesz, ami Maranellóból érkezik – az FF sem lehet kivétel. A Ferrari ezt a modellt a legpolgáribb modelljének szánta, de a németek beavatkozása nyomán ebből a törekvésből már nem látszik túl sok.
Az átalakításokat persze a megszokott alapossággal végezték el. Az eredetiben 660 lóerős motorhoz négyféle tuningcsomagot kínálnak. Visszafogott chiptuninggal 684 lóerőt hoznak ki a V12-esből, rozsdamentes, kis ellenállású kipufogórendszerrel 688, további két chiptuning-lépcsővel pedig 694 illetve 702 lóerő is elérhető. Az persze kérdéses, hogy 7% alatti teljesítménynövekedés érezhető-e – valószínűleg nem igazán – de nyilván van olyan vevő, akinek fontos, hogy 700 lóerő feletti teljesítményt tudjon maga alatt.
Sokkal látványosabb eredménnyel jár a futómű áthangolása. Nem elégedtek meg a nagyobb felnikkel és alacsonyabb profilú gumikkal, lejjebb is ültették az autót, és hogy az aszfalton csúszás ne okozzon gondot parkolásnál, beépítettek egy hidraulikus rendszert, amely 4 centit emelhet az autó elején, ha szükséges. Valószínű, hogy ezzel el is veszett az FF minden menetkomfortja, de aki a Novitectől rendel tuning-Ferrarit, nyilván nem lepődik meg ezen.
Ezúttal egész visszafogottra sikerült az optikai tuningkészlet, csupán a küszöbök és a lökhárítók aljára terveztek némi toldást. Talán ezt ellensúlyozandó lett a mintadarab kanárisárga, grafitszürke tetővel és kiegészítőkkel – ezzel az árnyalattal erőlködés nélkül elérhető, hogy az utcán minden szem a Ferrarira szegeződjön.