A komolyan vehető terepjárók számára lassabban telik az idő, mint a hétköznapi autók esetében. A vásárlók kevesen vannak, egy jó terepjáró pedig már ötven éve szinte azonos recept alapján készül, így nem ért meg négy-öt évente cserélgetni a típusokat. Ennek fényében érthető, hogy a Suzuki sem sieti el a Jimny cseréjét: tizenöt év után csak egy alaposabb felújításra tellett.
Az alapformán nem is változtattak: maradt az 1997-ben bemutatott karosszéria, csak néhány részletet igazítottak meg rajta. A leglátványosabb eltérés a magasabb orr-rész, amely részint nyilván a gyalogosvédelmi szabványok miatt született, és egy picit módosít az autó karakterén is. A magasabb motorháztetőhöz vaskosabb hűtőrács és masszívabb lökhárító társul. Az egyszerű, szinte kortalan, formának ez is jól áll, és sokkal fontosabbak lesznek a vásárlók számára a motortérben végrehajtott változtatások.
A Suzuki korábban a Renault 1,5 literes dízelmotorját építette a Jimnybe, majd egy darabig nem is készült dízelváltozat, csak 1,3 literes benzinmotorral építették az apró terepjárót. A Suzukinak azonban egy ideje van már saját kicsi dízelmotorja – pontosabban a Fiat 1,3 literes JTD-jét gyártják licenc alapján Indiában – így mostantól ez a gép kerül a Jimnybe, 85 lóerős kivitelben, ötfokozatú váltóval párosítva. A benzines változaton lényegi változtatást nem hajtanak végre, bár valószínűleg igyekeznek csökkenteni a fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, hogy még évekig megfeleljen a szabványoknak.