A Mercedes és az Audi egyaránt előrukkolt már a maga sportos csúcsmodelljével, a BMW azonban eddig kivárt. Ludwig Willisch, az amerikai BMW elnöke korábban kifejtette, hogy igény mutatkozna az M7-esre, most pedig úgy tűnik, a müncheni székhelyű gyártó részben enged a nyomásnak.
Igaz, most sem számíthatunk M7-esre: az M-logó az M Performance jóvoltából kerülhet a következő 7-es sorozat tagjaira, melyek így a szériagyártású modellek és az M típusok közti átmenetet képviselik majd. A BMW az M770i xDrive-ot szánja a legsportosabb 7-esnek, ebbe a tervek szerint egy négyliteres, ikerturbós V8-ast szerelnek 480 lóerővel és 650 newtonméteres nyomatékkal.
Bár a motor ugyan gyengébb, mint a jelenlegi 760Li V12-ese (578 lóerő, 900 Nm), az előzetes hírek szerint az M770i mégis sportosabb, nagyobb vezetési élményt nyújthat . Az új BMW motorház- és csomagtérfedele, valamint teteje szénszálas lesz, az autó vékonyfalú, négyvégű kipufogórendszert és karbon-kerámia fékeket kap – ez nagyjából 200 kilogrammos súlycsökkenést eredményez majd.
A 2015-re várható M770i az M-sorozat szempontjából egyelőre kompromisszumos megoldásnak tűnhet, ám esetleges sikere akár egy valódi M7-es megjelenését is előkészítheti.