Rábólintottak a vad Lexusra
Úgy tűnik, rádöbbent a Toyota, hogy mennyire kifakult az összes márkája választéka. A GT86 sikerén fellelkesedve a már prémium Lexus családba is befogadna egy lázadó jellemet, hogy megmozgassa a lassan már poshadó állóvizet a márka körül.
Miután Amerikában, a Lexus legfontosabb piacán, elsőről harmadik helyre estek vissza a luxusmárkák rangsorában, érezték a japánok, hogy tenni kell valamit. Igaz, hogy az LFA-val lenyűgözően demonstrálták technikai tudásukat, de a tervezett ötszáz legyártott példánnyal, és még inkább a közel kilencvenmillió forintnak megfelelő árával senki sem érezte úgy, hogy szerves része a modellválasztéknak. Emberközelibb, elérhetőbb sportkupéra volt szükségük, amely megmozgatja az érzelmeket, mivel a tökéletesre törekvés szlogen kissé kifújt - vallotta be a Mark Templin, a Lexus egyik góréja. Megszületett az LFA light ötlete.
Gondoltak egy nagyot, és a Detroiti Autószalonon kiállították a Toyota kaliforniai stúdiójában megálmodott LF-Lc tanulmányautót, amelyet óriási lelkesedéssel fogadott a közönség. A Lexus-kereskedők állítólag könyörögtek, hogy építsék meg az autót. Erre reagálva a menedzsment nem akármilyen humorral körbeküldött az amerikai dílereknek egy műanyag szobrot azzal az üzenettel, ha el tudnak adni idén 27500 GS-t, megkaphatják a menő kupét.
Belső források szinte biztosra veszik már, hogy az LF-Lc nem reked meg egy érdekes tanulmányautó szintjén, akár három éven belül elkészülhet a végleges változat. Árban a 911-es Porschék komolyabb változatait célozzák meg, 120 ezer dollárral, ami átszámítva horzsolja a harmincmillió forintot. Kíváncsian várjuk, mi marad meg az LF-Lc merész vonalaiból - abban viszont biztosak lehetünk, hogy a márka filozófiájához hűen valamilyen hibrid hajtáslánc kerül majd bele.