A Párizsi Autószalon törpesztárja lesz a vadonatúj Peugeot 208 legerősebb változata. Ha egy autós érdeklődésű franciának azt mondjuk GTI, elismerő bólintással reagál. Ez a három betű arrafelé sokakban felidézi a dicsőséges nyolcvanas éveket, amikor egy nagy motorral szerelt, könnyű és kívánatos típus, a 205 1.9 GTI jelenítette meg mindazt, amire a fiatal, független férfiak jelentős része igazán vágyott.
A 208-as bemutatója után gyakran olvashattuk, hogy a franciák igyekeztek visszacsempészni valamit az ősmodell könnyedségéből, le is faragtak az elődök tömegéből, persze figyelembe vették az Euro NCAP és a fontos csillagok szempontrendszerét. Az új GTI motorja a Mini Cooper S-ből és a Citroen DS3-ból ismert, 1,6 literes turbós négyhengeres lesz, melyet kétféle teljesítményszinttel szerelnek majd a 208 csúcsváltozataiba. A gyengébbik 154, az erősebb kivitel pedig 204 lőerős lesz. Az utóbbival szerelt kis Peugeot neve GTI Racing, százra nagyjából hét másodperc alatt gyorsul majd, és várhatóan utána sem törik meg a lendülete.
Ennél fontosabb, hogy az Autocar megkérdezte Tim Zimmermant, a márka brit importőrének igazgatóját az új GTI karakteréről, aki szerint nem a Citroen DS3-at és nem is a Renault Sport Cliót tekintik vetélytársnak a fejlesztők. A legerősebb 208-as egy hétköznapokon is jól használható autó lesz, mellyel szélesebb közönség igényeit elégítik majd ki.