Megvan az Adibos cipő a kínai piacról? Vagy a Hike felirat a pipa fölött? Lehet, hogy nem szándékos, de a lengyelek Hussarya típusjelzése láttán hasonló érzésünk támad. Nem mintha a Pagani Huayra egy koppintásra érdemes márkanév lenne.
Tavaly bukkantak fel az első képek a lengyel Arrinera első nekifutásáról, amikor bejelentették, hogy szupersportkocsit terveznek. Nemsokára már pályára is vitték az első prototípust, azóta viszont nagy a csend. Most előrukkoltak egy átgondoltabb formatervvel, és nevet is adtak a leendő Ferrari-riválisnak.
A Hussayra már kevésbé emlékeztet a kifutó Lamborghini-generációra, és a részletei is kidolgozottabbak, mint az első virtuális modellnek. Túlzás lenne azt állítani, hogy megtalálta saját karakterét, hiszen a motorháztető és az első légbeömlők még mindig az olasz dizájn mestereit idézik, viszont a lengyelek a varsói műszaki egyetem segítségével sokat csiszoltak az aerodinamikán - ennek köszönhetőek például a fékezésnél felpattanó lemezek az autó fenekén.
A szénszálas műanyagból készített héj alá közönséges csővázat terveztek, amelybe a Chevrolet Corvette ZR1-ből ismert, LS9 kódra keresztelt, 6,2 literes, kompresszoros V8-ast ültették egy Graziano szekvenciális váltó elé. A 650 lóerő számításaik alapján 3,2 másodperces százas gyorsuláshoz elég, végsebességnek pedig a 340 km/h-t célozzák meg. Az 1,3 tonna körüli szupersportkocsi kanyarban állítólag 1,3 g-s oldalgyorsulásra lesz képes - ezekkel az adatokkal valóban egy kategóriába kerülhet az olasz példaképekkel.
Az ehhez hasonló próbálkozásoknál viszont nem a katalógusadatok vagy az ár, hanem a presztízs hiánya szokott lenni a siker akadálya. Az Arrinera Hussarya a maga 160 ezer dolláros, átszámítva 37 millió forintos árával még jóval olcsóbb is a konkurenseinél. De nagy kérdés, hogy az alacsony ár egyáltalán jelent-e vonzerőt egy ehhez hasonló luxuscikknél. A lengyelek mindenesetre mindent megpróbálnak: egy 33 darabos limitált sorozattal indítják majd a gyártást jövőre.