Miután New York úgy döntött, hogy a városlakók Nissanokkal fognak taxizni a következő tíz évben, vérszemet kaptak a japánok: londoni taxit ácsoltak az NV200-asból.
Impozáns ígéretekkel reklámozza a Nissan a legendás fekete londoni taxik leváltására tervezett NV200-asát: fele fogyasztást, minimális részecske-kibocsátást és jóval olcsóbb üzemeltetést ígérnek az erősen átalakított furgonjukkal. Az ötülésesbe egy Euro 5-ös, 1,5 literes dízelmotort pakoltak, amelyet 90 vagy 110 lóerős teljesítménnyel lehet rendelni; egyelőre csak kézi váltóval, de már dolgoznak az automata változaton is.
A legérdekesebb részlete a kimondottan Londonnak szánt NV200-asnak az első futómű, amelyet egy kissé kendácsoltnak látszó toldattal alakítottak át úgy, hogy teljesítse a britek furcsa előírását, amely 7,62 méteres fordulókört követel meg a taxiktól. Ez a szabály nem elhanyagolható szerepet játszott abban, hogy a régi vágású, karakteres londoni fekete taxik máig nem kaptak számottevő konkurenciát, mivel fronthajtású autóval nem könnyű megoldani az első kerekek ilyen mértékű elfordítását. A Nissan nem túl elegánsan, de kétségkívül úrrá lett a problémán: toldatot csavaroztak a MacPherson rugóstagra, és egy második gömbcsuklót szereltek a féltengelyekre. Az ortopéd futómű így jóval szélesebbre sikeredett az eredetinél, ezért bumfordi púpokat kellett illeszteniük az első sárvédőkre.
Bár a furgonszerű kaszni előnyös a helykihasználás szempontjából, és a tolóajtóknak rengeteg praktikus előnye van, európai szemmel mégis erős célszerszám-hangulata van az NV200-asból gyártott taxinak - a teherautós jellegű régi londoni taxihoz képest komfortban nem biztos, hogy nagy az előrelépés. Ha felidézzük a nálunk járt személyautó-változatot, az Evaliát, nem lennénk felhőtlenül boldogok, ha ilyenekkel kellene taxiznunk utasként.
Az üzemeltetés persze más kérdés: a nagyjából tízmillió forintnak megfelelő fontért kínált NV200-as beszerzési és fenntartási költségben is alá vág a Manganese Bronze Holdings által gyártott elavult TX típusoknak. Ennek ellenére sajnálnánk, ha a bárgyú képű fekete bódé eltűnne a londoni városképből.