Bármilyen szép is a 159-es, sajnos nem hozta meg az Alfa Romeónak a remélt sikert. Évek óta terjednek a vadnál vadabb spekulációk az utódjáról, de hivatalos állásfoglalást eddig még nem hallottunk. Pedig állítólag mostanában véglegesítik a formatervét, és két éven belül már be is mutathatják.
Igaz, hogy a formáról egyelőre csak találgathatunk, de ismerve az Alfát, amiatt nem kell nagyon aggódni. Sokkal fontosabb, hogy milyen technikát sikerül összegereblyézniük hozzá, ha valóban a 3-as BMW ellenfelének szánják. Erre utalt ugyanis Sergio Marchionne, a Fiat-csoport nagyfőnöke.
A Giulia munkanéven futó fejlesztésről annyit tudni, hogy nagy valószínűséggel a Giulietta elsőkerék-hajtású platformját alakítják át hozzá. Nagyszilárdságú acélok nagyvonalú alkalmazásával teszik könnyebbé a súlya miatt sokat kritizált 159-esnél. Feltehetően a Dodge Darttal és a Fiat Viaggióval áll majd a legközelebbi rokonságban. Legerősebb motorját a pletykák szerint a Chrysler Pentastar V6-osából faragják, Multiair rendszerrel, de a 159-esből ismert 1750-es TBi és az 1,4-es, 120 lóerős Multiair benzines mellé nyilván dízelek is érkeznek majd.
Ha minden igaz, 1995-ös kivonulása után Amerikába is visszatérne az Alfa Romeo a Giuliával, mégpedig nem csak a forgalmazás, hanem a gyártás tekintetében is. A közös technikának köszönhetően a Dodge Dart illinois-i gyártóüzemében hatékonyan elő tudnák állítani az olasz limuzint, amelyet így olcsóbban tudnának kínálni az ottani piacon. A siker érdekében opcióként összkerék-hajtást is lehet majd rendelni a Giuliához.
Ha azt mondjuk a 159-esre, hogy a csillagok szerencsétlen együttállása alatt született, utódjáról sem mondhatunk szebbet. Mégis sikerült egy kívánatos, eszményi mozgású autót összehozni az olaszoknak, úgyhogy az utódról is inkább akkor ítélkezzünk majd, amikor már kipróbáltuk.