Az Audi feltalálta a csőben a lyukat

2012.08.10. 07:22

Önnek új videóüzenete érkezett - a szerelőjétől. Amióta az óvodások is okostelefonnal mászkálnak, már nem lepődünk meg ilyesmin. Az Audi viszont büszkén veri a mellét, hogy az angol márkaszervizei milyen úttörő szolgáltatást vezettek be

.

Azt már megszoktuk, hogy az autógyártók némi spéttel követik a szórakoztató elektronika fejlődését, és az is világos, hogy egy mammutvállalatnál, ahol a minőségbiztosítás mindenek felett áll, nehezebb emberien, rugalmasan kezelni az egyszerű ügyeket. Mégis mosolyognunk kell az Audi Cam új szolgáltatásán, amely óriási nóvumként videóüzenetben tájékoztatja a márkaszerviz ügyfeleit az autóján talált hibákról.

Túlzás lenne állítani, hogy mindennapos, ha egy szerelő fotókkal, pár másodperces videókkal mutatja be az ügyfélnek az elköltendő tízezrek, százezrek okát, de amióta gyakorlatilag mindenki zsebében ott az erre alkalmas eszköz, adja magát a logikus megoldás a hosszú magyarázkodás helyett. Pontosan ezt szervezte poroszos rendbe az Audi angliai hálózata. Pin-kóddal hozzáférhető rövid videóklipeket küldenek a javításra, karbantartásra szoruló alkatrészekről, mellékelt árajánlattal, három lehetséges riasztási fokozattal: tájékoztató jellegű, ajánlott vagy sürgős zászlót tűzhetnek az üzenetre, amely alapján egyből látja a tulajdonos, mekkora lánggal ég a ház. És egyből dönthet is, hogy szeretné-e elvégeztetni a munkát.

Igazából az a furcsa, hogy amit egy értelmes szerelőtől elvárnánk - hogy pontosan tájékoztasson a talált hibákról és ránk bízza a döntést - azt most újdonságként vezetik be a márkaszervizben. Abban mindenesetre segíteni fog a rendszer, hogy az ügyfél nagyobb bizalommal legyen az autóján dolgozó szakemberek iránt - ezt a sajtóközlemény is hangsúlyozza. Úgy tűnik, hozzánk hasonlóan Angliában sem mindig felhőtlen az ügyfél-márkaszerviz viszony.