Hazatér az Audi ezüstnyila
Miután kimentették a volt Szovjetunióból, az egyedülálló versenyautó egy darabig magángyűjtők között vándorolt, de most visszakerül méltó helyére: a továbbiakban a gyáriak gondoskodnak róla.
A Type D az Audo Union utolsó nagydíjas versenyautója volt a II. Világháború előtt. Az 1939-es szezonra készítették, és nyertek is vele két futamot, Franciaországban és Csehországban. A középmotoros gépbe 3 literes V12-es motort építettek, amely kétlépcsős feltöltéssel 485 lóerőt adhatott le. Az autó végsebessége 330-340 km/h körül volt. A típus további fejlesztését a háború kitörésekor felfüggesztették, a kész példányok pedig az Auto Union központjában, Zwickauban élték túl a háborút. Ezeket az autókat aztán – jóvátételként – magával vitte a szovjet hadsereg. A pontos sorsuk ez után nem ismert, egészen az 1970-as évek végéig. Ekkor kezdte felkutatni és összevásárolni a maradványokat egy megszállott gyűjtő. Végül két Type D került elő, az 1938-as egy kompresszoros változat, és ez a késői példány.
A restaurálást 1990 és 1994 között végezték el, de a két autó közül először csak a korábbit vette meg az Audi 2000-ben, a másik példány egy magángyűjtőhöz került. Azt pontosan nem tudni, hogy most mekkora összegért jutottak hozzá a második Type D-hez, de biztos, hogy súlyos euró-milliók cseréltek gazdát. Elvégre teljesen egyedi járműről van szó, amely ráadásul szerves részét képezi az Audi márka történetének.