A Toyota a 90-es években a rali-világbajnokság legsikeresebb márkái közé tartozott, mielőtt átnyergelt volna a pályaversenyzésre. Azóta szerencsét próbáltak Le Mans-ban, és lehúztak néhány szezont a Formula 1-ben is, de ott nem jártak sikerrel, hiába öntötték talicskaszám a milliókat a versenysport-programokba. Most azonban ismét a rali felé kacsintgat a Toyota, igaz, ezúttal a belépőszinten kezdik.
A friss Yaris az alap, ebből készítettek Kölnben, a Toyota Motorsportnál R1A kategóriás raliautót. Ebbe a kategóriába szinte teljesen széria-azonos, maximum 1,4 literes, kétkerék-hajtású autók tartoznak, azaz az 1,33 literes, közel száz lóerős motoron nemigen változtathattak a tervezők. Ugyanakkor belecsavaroztak egy merev bukókeretet – ez természetesen kötelező is – a és módosíthattak a futómű beállításán, a kerekeken, a fékeken, és számos más részleten, amelyektől a Yaris mégis valódi versenygépnek érződik.
Ez persze csak afféle próba a Toyota részéről, de arra biztosan elég lesz, hogy felfrissítsék a tapasztalataikat a sportágban. Ráadásul a Yaris R1A meglehetősen rugalmas koncepciónak tűnik: erősebb motorokkal könnyen feljebb léphetnek vele – ha a Toyota úgy dönt, akár egy WRC autó alapjának is alkalmas lehet.