Kérésre átprogramozzák a BMW-ket
Nem gyakori az efféle előzékenység, de ezúttal alighanem a BMW és a vásárló is jól jár. Legfeljebb a hatóságot csapják be azzal, hogy átprogramozzák a stop-start rendszer vezérlését.
Ahogy szigorodnak a környezetvédelmi előírások, úgy terjednek a motorleállító rendszerek is a személyautókban. Ezek elvileg üzemanyagot spórolnak azzal, hogy az autó álló helyzetében a motort is kikapcsolják, majd szükség esetén újraindítják azt. A BMW is ilyen rendszerrel szállítja az összes új 3-ast, aminek az észak-amerikai vásárlók egy tetemes része nemigen örült. Tény, hogy nyomasztó lehet, ha a motor minden lámpánál leáll, és bár a rendszert ki lehet kapcsolni, a következő utazáskor ismét aktiválódik a stop-start funkció.
A vevők reklamációi miatt a BMW megengedte amerikai márkaszervizeinek, hogy a stop-start rendszereket átállítsák abba az üzemmódba, amit eredetileg csak az M3-as számára tartottak fenn. A Last User Mode megőrzi a korábbi beállítást, azaz ha valaki kikapcsolta a stop-start rendszert, akkor az kikapcsolva is marad, amíg újra be nem kapcsolják. Akit zavar a motorleállás, az így egyetlen mozdulattal megszabadulhat a problémától, a továbbiakban nem kell minden elindulásnál gombot nyomkodnia.
Az egyetlen aggály a stop-start rendszer átprogramozásával kapcsolatban a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás növekedése lehet, hisz a hivatalos adat bekapcsolt stop-start rendszerrel értendő. Talán ezért is nem hallani, hogy a BMW Európában is hajlandó lenne hasonló beavatkozásokat végezni. Mifelénk a fogyasztással arányos szén-dioxid-kibocsátási átlag átlépéséért komoly bírságot szab ki az EU, és az adatok meghamisítása – a stop-startos trükközés alighanem ennek számítana – épp ezért kellemetlen helyzetet eredményezne, amit a BMW aligha kockáztatna meg.