Milyen gyors egy BMW valójában?
A végsebesség-adat bő huszonöt éve nem jelent semmit a BMW-nél: akkor kezdték 250 km/h-ra korlátozni gyorsabb autóikat. Elsőként az 1986-ban bemutatott 750i-t akadályozta meg a motorvezérlés, hogy a beállított tempónál gyorsabban száguldjon, de azóta minden BMW – illetve minden luxusautó – hasonló limitert kapott, amelyet nem is olyan egyszerű kiiktatni.
Egy német cég most készített egy olyan modult, amelyet a motorvezérléshez csatlakoztatva kiiktatható a sebességkorlát. Ennek kapcsán kiderült, mire is képesek valójában a legerősebb BMW-k, ha tövig nyomjuk a gázpedáljukat az autobahnon. Az adatokból egyébként az derül ki, hogy csak néhány modellnél érdemes elvégezni a beavatkozást. A 218 lóerős 125i például 250 helyett 255 km/h-val haladhat a beavatkozás után, míg a 306 lóerős 335i végsebessége 282 km/h-ra növelhető ezzel a módszerrel. A nagyobb és erősebb modellek persze nem feltétlenül gyorsabbak, hisz a végsebességet nem csak a teljesítmény, de a váltó áttételezése is befolyásolja. A 407 lóerős 650i például alig gyorsabb, mint a csúcs-3-as: a vége a limiter kiiktatása után 285 km/h. A leggyorsabb BMW-k az M modellek: az M3-as csúcssebessége 300 km/h, az M5-ös és az M6-os pedig 303 km/h-ig hajszolható.
Maga a beavatkozás nem különösebben drága – motortípustól függően 800-1800 euró, azaz nagyjából 220-500 ezer forint – de kérdéses, hogy megéri-e, hisz a végsebességen kívül semmi mást nem módosít – azt pedig a világon nagyon kevés helyen lehet egyáltalán kipróbálni.