Cobalt: a Renault Thalia méltó utóda?

2012.08.22. 07:50

Eddig inkább a Renault-Nissan jeleskedett a csúnya, bár olcsó négyajtósok előállításában: a Renault Thalia, a Dacia Logan vagy legutóbb a Nissan Sunny kiváló példa arra, hogy néha még a formatervezőkön is spórolnak a gyártók. Persze az előző Aveóval a Chevrolet is letette a névjegyét a műfajban, de nem gondoltuk, hogy a mostani, dögös ötajtós után ismét egy fura jószággal bővíthetik a kínálatot.

Most viszont úgy néz ki, a Brazíliában kifejlesztett Chevrolet Cobalt Európába is megérkezik, méghozzá nem is sokára. A GM-nél talán úgy vélik, egy célszerű, jó árú autóval akkor is van mit keresniük a piacon, ha szépnek a legjobb indulattal is nehéz nevezni. A Cobalt részleteivel talán nem is lenne bajunk, legalábbis külön-külön, de az arányok nem az igaziak: túl nagy felépítménye van a kerekeihez képest, a lámpái óriásiak, a keskeny és magas karosszéria pedig inkább hobbiterepjáróhoz illene, mint négyajtós családi autóhoz. Műszaki szempontból szokványos olcsóautós megoldásokat vonultat fel: 1,4 literes, 105 lóerős szívómotorral forgalmazzák majd – dízelről egyelőre nem hallani – amelyhez ötsebességez kézi, vagy hatos automata lesz kérhető.

A Chevy elsősorban az orosz piacot célozza a Cobalttal, ennek köszönhető, hogy az európai bemutatót is Moszkvában tartják, de úgy hallani, néhány közeli kelet- és dél-európai országban is forgalmazzák majd. Még nem tudni biztosan, hogy Magyarországon is bevezetik-e, bár annak alapján, hogy milyen komoly kereslet mutatkozott nálunk az efféle kompakt szedánok iránt, érthető lenne, ha hozzánk is elhoznák.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.