Kraft kell a németeknek
Egyre erősebb autókat vesznek a németek, pedig ott sem olcsó a benzin. Az idei év első felében 138 lóerő volt az új autók átlagteljesítménye, állapította meg egy német egyetem.
A duisburg-esseni egyetem tanulmánya az elmúlt években Németországban eladott új autók átlagteljesítményét vizsgálta meg. A növekedés látványos: Míg 2010-ben 130 lóerő volt az átlag, 2011-re már 135 lóerőre nőtt a szám, az idei első félévben pedig már 138 lóerős autót vett az átlag német. Ezen kívül felismerhető a trend, hogy a benzinesek helyett egyre inkább kedvelik az erős dízeleket.
A gyártók között a Porsche áll az első helyen, átlagos 323 lóerős motorteljesítménnyel. A prémium kategóriás autók közül a BMW (194 lóerő), az Audi (179) és a Mercedes-Benz (175) szintén az országos átlag felett állnak. A középkategóriásnak számító német autógyárak is megnövelték járműveik teljesítményét: az Opel gépkocsik motorának átlagos teljesítménye a 2008-as 109 lóerőről 2012 első felére 126 lóerőre nőtt, és alig marad le mögötte a Volkswagen 124 lóerővel.
Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy az elmúlt években egyre növekvő üzemanyagárak mellett egyre erősebb autókat vesznek, több lehetséges magyarázat is létezik a jelenségre. Egyrészt az autók súlya is inkább növekedett, mint csökkent az elmúlt években, ezért hasonló menetteljesítményekhez több lóerő kell. Másrészt a motorok méretcsökkentésével a teljesítményadatok jellemzően növekedtek, ami erősíti a lóerőnövekedés trendjét. De az is lehet, hogy nem fogékonyak a németek a zöld marketingrizsára, és egyszerűen erősebb autókat akarnak.