Miért venne bárki Mitsubishit?
Megszoktuk, hogy a munkaadóját senki nem kritizálja, így eléggé meglepően hatnak az új ausztrál Mitsubishi-vezér szavai. Mutsuhiro Oshikiri azonban nem rejti véka alá, amit gondol.
„Nem értem, miért vesznek egyáltalán Mitsubishit az emberek. Mi az előnye? A termékeink túl régiek, az áraink magasak... Még meg kell találnom a magyarázatot” - mondta a két és fél hónapja hivatalban levő vezérigazgató egy ausztrál lapnak, ami nyílt kritika az anyavállalattal szemben. Azt azonban nehéz lenne tagadni, hogy van igazság a szavaiban: a Mitsubishire az elmúlt közel két évtizedben a lassú modellfejlesztés, és ennek következtében a lassú, de biztos piacvesztés volt jellemző.
Akadnak persze újdonságok - most mutatják be például a Mirage nevű olcsó kisautót világszerte, egyebek közt Európában is - de egyáltalán nem biztos, hogy ennyi elég lesz. A paletta frissítésének üteme így is sokkal lassabbnak tűnik a konkurencia diktálta tempónál, ráadásul nemigen látszik, hogy mi emelné ki a Mitsubisi autóit a többi tömegmodell közül.
A cég persze nincs jó anyagi helyzetben, különösen amióta ismét önállóan próbál talpon maradni, de ahhoz, hogy a helyzet érdemben változzon, valóban alapjaiban kellene megújítani a kínálatot, rövidíteni kellene a modellciklusokat, és valahogy jellegzetesebbé kellene tenni a Mitsubishiket.