Bizonyos körökben eddig is népszerű volt a Panda 4x4, hisz ez az egyik legkisebb és legolcsóbb autó, amellyel bátran be lehet hajtani rosszebb minőségű földutakra is. A Fiat a Panda leváltásával a 4x4 koncepcióján is csiszol egy keveset: most már adnak hozzá használható erejű motorokat is a masszivitást sugalló fényezetlen karosszériaelemek és az állandó négykerék-hajtás mellé.
A Panda 4x4 korábban terepjáró-képességein kívül kivételes lomhaságáról volt ismert: az 1,2 literes benzinmotor egyszerűen kevés volt, hogy megbirkózzon az összkerék-hajtás plusz ellenállásával. Ennek az új generációval remélhetőleg vége lesz, hisz a típus két erősebb motort kap: a 900-as kéthengeres turbómotort 85 lóerővel, illetve az 1,3 literes, 75 lóerős turbódízelt. A terep-teljesítmény javítása érdekében mindkét motorhoz speciális hatfokozatú kézi váltó jár igen rövid első fokozattal.
Az új 4x4 természetesen nagy kerekekkel és emelt hasmagasságú futóművel érkezik, emellett az autó aljának érzékenyebb pontjait is védőlemezekkel látták el, így a Pandának ez a változata legalább olyan jól teljesít terepen – legalábbis a gyáriak ígérete szerint – mint az elődmodell. Az új Panda 4x4 premierjét a Párizsi Autószalonon tartják szeptember végén.