Az Audinál még tartja magát a régi iskola: az RS5-ösben még a pörgős V8-as szívómotorok egyikét használják, és úgy hallani, ugyanez a gép kerül a nyitott változatba is, amelyet napokon belül bemutatnak.
A 4,2 literes gép 450 lóerős és 430 Nm csúcsnyomatékú, de ez keveset mond el a lényegről: az utcai autókba kerülő nagy teljesítményű és fordulatszámú motorok egyik utolsó példánya – a másik ilyen az M3-as BMW V8-asa – a nem csak teljesítményével, de hangjával és karakterével is a versenyautókat idézi. Az Audinál tehát tudják, hogyan kell meggyőzni az autóbolond vásárlót. Még ha ott is a kompresszoros V6-os, amelyből simán ki lehetne hozni ugyanekkora teljesítményt, talán kisebb fogyasztással kombinálva, inkább megtartják az üvöltő V8-ast.
Mondhatnánk, hogy az időzítés – a premiert szeptember 6-án tartják - fura, hisz épp a kabrió-szezon végén járunk, de az Audi már a jövő évi eladásokat készíti elő – ha minden igaz, jövő tavasszal már a kereskedésekben lesz a leggyorsabb vászontetős modelljük.