Az új GTI csupa bevált alkotóelemből áll össze: a 208-as karosszériájába a BMW-eredetű 1,6 literes turbómotort építik, amely ebben a formájában épp kerek 200 lóerős. Papíron tehát tudja, amit kell – a kérdés, hogy sikerült-e elérni azt az összhangot, amitől egy gyors autót élvezet lesz vezetni.
A 200 lovas motort más modellekből már jól ismerjük, és itt is hozza a formáját: kerek 7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 225 km/h feletti maximális sebességet biztosít a GTI számára. A motor ráadásul nem csak erős, de elég rugalmas is: 5. fokozatban 80-ról 120 km/h-ra 7 másodperc alatt gyorsítja az 1,16 tonnás karosszériát. Emellett akár takarékosan is használható, legalábbis erre utal a 145 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás, ami 7 liter alatti vegyes fogyasztásnak felel meg.
Természetesen a GTI nem csak a motorjában tér el a mezei 208-asoktól. A hatfokozatú kézi váltó szűk áttételezést kapott, futómű nyomtávját elöl 1, hátul 2 centivel növelték, elöl 302, hátul 249 mm-es belső hűtésű féktárcsákat kapott az autó, és persze áthangolták a rugóstagokat is. A kerekeket is kicserélték, a GTI-re 17-es felnik és 205/45-ös gumiabroncsok kerülnek majd. Az optikai tuningot nem vitték túlzásba: kívül szinte észrevehetetlen szélesítéseket, átdolgozott hűtőrácsot és egy apró tetőspoilert kapott a gép, belül pedig bőrbevonatú kezelőszervek, és a karosszéria színére fényezett elemek hivatottak feldobni az összképet.
Az adatok szintjén mindent tud az új 208 GTI, amit egy sportos kisautónak tudnia kell, de a lényeg, az élményfaktor egyelőre ismeretlen – az ugyanis a részletek összehangoltságán múlik. A DS3 esetében sikerült összehozni a megfelelő összhangot – ha a 208-as is lesz olyan jó, akkor a Corsa OPC és a Clio RS kemény ellenfelet kaphat.