Mirage, a Mitsubishi utolsó reménye
A Mitusbishi az elmúlt években elvesztette korábbi pozícióit a legfontosabb piacokon, így lassan belátták, kell valami, ami ismét nagy tömegek számára teheti vonzóvá a japán márkát. Ez a feladat tornyosul az új Mirage előtt, amelyet a Párizsi Autószalonra is elhoznak a japánok.
A koncepció hasonló ahhoz, amelyet a Nissan követett az aktuális Micrával. Készítenek egy olcsón előállítható kisautót, amelyet nem Japánban gyártanak majd, hanem egy olyan országban, ahol olcsó a munkaerő. A Mitsubishi Thaiföldön gyárttatja a városi kisautót, amelyet most Európában is bemutatnak. A típus kétféle apró háromhengeressel készítik, a kisebb 1,0 literes 69 lóerős, a nagyobb 1,2 literes 78 lóerős. A motorok ugyan kicsik, de korszerűek, dupla vezérműtengellyel, változó szelepvezérléssel és stop-start renszerrel készülnek. Hozzánk egyelőre csak a gyengébb változat érkezik, amelynek a gyáriak szerint 92 g/km az átlagos szén-dioxid-kibocsátása – ez az adat pedig igazán alacsony, 4 liter körüli átlagfogyasztást ígér.
A Mitsubishi abban bízik, hogy az egyszerű és olcsó, de állításuk szerint jó helykihasználású, igazán fürge és takarékos kisautó kissé semleges megjelenése ellenére is felkelti a vásárlók érdeklődését, és feléleszti a Mitsubishit Európában. Úgy hallani, Ázsiában egész jól fogadták a típust, de Európában, ahol a kisautók piacán is hatalmas a verseny, nem lesz ilyen könnyű dolga a Mirage-nak.