A Hyundai megverné a világot. Ezzel

2012.09.27. 14:45

A régi nagyok – a Lancia, a Toyota, a Subaru és a Mitsubishi – már kikoptak a rali csúcskategóriájából, de mindig akad olyan autógyár, amely fantáziát lát a harcban a világbajnoki címért. Ilyen a Hyundai is, amely évekkel ezelőtt egyszer már próbálkozott, de sikerek híján hamar feladta a küzdelmet. Most azonban készítettek egy új versenyautót, és meg is mutatták a közönségnek.

Az Accent 2000 és 2003 között bukkant fel a rali-világbajnokság futamain, olyan pilóták kezei között, mint Juha Kankkunen, Alister McRae vagy Freddy Loix. A sikerek elmaradtak, így a Hyundai visszavonult, de beígérték, hogy hamarosan visszatérnek. Kilenc év kellett, hogy legyen valami az ígéretből: ma talán olcsóbb is a WRC, a Hyundai pedig sokkal tőkeerősebb cég lett. Az új versenygép, amelyet Párizsban állítottak ki, az i20-as formáját örökölte, de nincs kétségünk afelől, hogy csak annyi köze van a szériamodellhez, amennyire a szabályok miatt szükség van. A részletekről egyelőre keveset tudni, csak annyi biztos, hogy 1,6 literes turbómotort használnak majd szekvenciális sebességváltóval és összkerék-hajtással, hisz ezekre szükség lesz a versenyképesség eléréséhez.

A Hyundainak persze nem lesz egyszerű dolga, ha érvényesülni akar. Az ugyan bizonytalan, hogy a Citroen meddig marad a raliban, hisz az anyacég, a PSA válságos helyzetben van. Viszont a Ford mellett a Mini és a Volkswagen is ott lesz a gyári csapatok közt, és ez utóbbi kettő jövőre már teljes szezont fut. Emellett a Toyota és a Fiat esetleges visszatéréséről is hallani, így a Hyundai erős mezőnybe tér vissza, ahol nem lesz könnyű érvényesülnie.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.