Egy valódi családi Suzuki
Párizsban lerántották a leplet az S-Cross nevű típusról, amelyet korábban az SX4 utódjának gondoltunk. Tévedtünk, ez többnek tűnik annál.
Bár itthon nagyon népszerű lett, a Suzuki SX4 afféle szükségmegoldás: a Swift padlólemezére szabott modell helykínálatában még inkább a nagyobbacska kisautókra emlékeztet. Az S-Cross valamivel nagyobb: 4,31 méteres hosszával már valóban az alsó középkategóriába sorolható, 1,84 méteres szélessége, 1,6 méteres magassága és 2,6 méteres tengelytávja pedig tágas belső teret ígér. A típus esélyeit javítja, hogy a Qashqaihoz hasonló szabadidő-autó stílusú jármű az átlagosnál nagyobb hasmagassággal – ez a kategória pedig világszerte egyre népszerűbb.
A formaterv Suzukisan egyszerű – néhol visszaköszön rajta a Swift néhány stíluseleme is – bár a panoráma-ablak hátul, és az optikailag eltüntetett első tetőoszlop egész érdekes megoldás. A Suzuki sem tagadja, hogy az S-Crossból is szériamodellt szeretnének készíteni – de ez egyértelmű is volt, hisz az elmúlt tíz évben Suzuki az minden tanulmányautója a későbbi sorozatgyártmányok előzetese volt. A Kizashi óta ez az első próbálkozásuk, hogy kilépjenek a kisautó-gyártó skatulyából, és egyelőre sokkal életrevalóbbnak tűnik, hisz ilyen, 4,3 méteres félterepjárókat a világ minden táján egyforma eséllyel lehet eladni, Észak-Amerikától Európán át Kínáig és Japánig. Így a Suzukinak jó esélye van rá, hogy az S-Crosszal nagyobbat taroljon, mint akár a Swifttel, akár az SX4-gyel.
A gyári kommunikáció szerint az S-Cross szériaváltozata nem az egyik aktuális Suzuki modell helyére érkezik, hanem a választék kiegészítésére szánják, azaz jó esély van rá, hogy később az SX4-est is leváltják egy korszerűbb, azonos méretű utóddal.