Nagy dolgokra készül a Honda
A Honda ellőtte a puskapora nagyját a Párizsi Autószalon előtt, mégis kitaláltak valamit a fogadkozáson kívül, amivel morajlásra tudják bírni a tömeget. Megmutatták a Civic kombi sziluettjét.
Nem csak a formája meglepő, hanem maga a tény, hogy a Honda újra beszáll a kompakt kombi bizniszbe. Eddig mindössze két Civic-generációból készítettek puttonyos változatot. Utoljára az 1995-től 2001-ig gyártott Aerodeckkel próbálkoztak, de azóta sokat változott a piac: Európában minden negyedik eladott kompakt kombi - úgy tűnik, erre már felfigyelnek a japánok is.
Hogy pontosan milyen lesz az átfazonírozott Civic, egyelőre csak találgatni lehet. A shooting brake-szerű, háromajtósnak tűnő ablakvonal valószínűleg csalás, és egy rejtett hátsó kilinccsel lehet majd nyitni a hátsó ajtót. Bármilyen üdítő jelenség lenne egy hasonló háromajtós kombi, mint a nyolcvanas évek végén gyártott, bukólámpás Accord Aerodeck, ilyen zsiványságot manapság nemigen engedhet meg magának a Honda.
A kombi Civic jövő évre várható bemutatója utáni távolabbi jövőre is utaltak a Hondások a Párizsi Autószalon nyüzsgésében. Hamarosan érkezik a Civic Type-R, és nem kell már sokat várni a Jazz utódjára sem, amelyből SUV-változatot is faragnak majd. Homályosan említettek egy sportos roadstert is - talán mégis elkészül az S2000 utódja, némi fáziskéséssel?
A józan jelent egyelőre a frissen elkészült, 1,6-os dízelmotorjuk képviseli, amelyet elsőként a Civicbe és a CR-V-be fognak szerelni. 120 lóerős teljesítményével, amelyhez 300 Nm-es nyomaték jár, a katalógus szerint 3,6 literes fogyasztásra lesz képes a Civicben. Ha ilyen szélsőséges értékekre a valóságban nem is számíthatunk, minden bizonnyal a kategória egyik legtakarékosabb dízelét készítették el a Hondánál.