Tizenkét frontos BMW várható
Az idei Párizsi Autószalon egyik legnagyobb újdonsága az első fronthajtású BMW tanulmány volt, de az Active Tourer csak az első az új alapokra épülő típusok sorában. A BMW saját UKL padlólemezére egész sor különböző típus épül majd, BMW és Mini jelvénnyel egyaránt.
A BMW marketing-igazgatója, Ian Robertson beszélt a cég távlati terveiről, amelyben az UKL padlólemezre épülő modelleknek fontos szerep jut. A jövőben 10-12 féle típus épül ezekre az alapokra. Ebben a viszonylag nagy számban persze benne vannak a jelenlegi Mini típusok utódai is, de így is arra lehet számítani, hogy csak BMW jelvényes fronthajtású modellből legalább 5-6 készül. Hasonlóan a Mercedes A, B és CLA osztályaihoz a BMW is készíthet kompakt három- és ötajtóst, középkategóriás egyterűt és rétegmodelleket – kupét, kabriót, szabadidő-autót – az új alapokra.
A BMW és a Mercedes közti párhuzam nem véletlen: a két vállalat hasonló problémával küzd éppen. Kínálatuk nagyrészt nagy fogyasztású prémium-modellekből áll, így viszont gondot okoz az európai szén-dioxid-kibocsátási átlag teljesítése, illetve az Észak-Amerikában tervezett fogyasztás-korlátozás betartása. Így hosszabb távon csak úgy maradhatnak nyereségesek, ha a drága, nagy fogyasztású luxusmodellek mellett átlagos méretű, takarékos modellekből is nagy mennyiséget tudnak eladni. Ezért bővít mindkét cég lefelé: csak így remélhetik, hogy nem kerülnek versenyhátrányba mondjuk az Audival vagy a Lexus-szal szemben, amelyek mögött ott állnak a VW és a Toyota tömegmodelljei.