Ősi ellenfelek ha összefognak
Hallottunk már olyat, hogy Chevrolet és Ford tulajdonosok összeverekedtek, de a két amerikai vállalatóriás a háttérben egyáltalán nincs rossz kapcsolatban egymással. Ezt mutatja, hogy most összefogtak – másképp nemigen tarthatnák a lépést a külföldi konkurenciával.
Az összefogás célja az automata váltók új generációjának előállítása. A Ford és a GM is maga fejleszti és gyártja a váltóit, de most, hogy elszaladt a konkurencia a fokozatok számával, kissé lemaradtak. A ZF 8, a Mercedes 7 sebességes váltókat gyárt, de a Chrysler és a Hyundai már 9 illetve 10 sebességes automatákat ígér. A Ford-GM összefogás célja, hogy mire a konkurencia bemutatja saját kilenc- és tízfokozatú váltóit, náluk is gyártásra készen álljon egy-egy hasonló konstrukció. Egy ilyen fejlesztést egyedül egyik fél sem vállalna, annyira sokba kerül a tervezés, a tesztelés és a gyártás előkészítése.
A terv az, hogy a kisebb, fronthajtású modellek számára készítenek 9 fokozatú, a hátsókerék-hajtású SUV-k, pick-upok és haszonjárművek számára pedig tízsebességes készül majd. A komplikált áttétel-rendszer kialakításán kívül az ilyen sokfokozatú váltók kifejlesztésének másik nehézsége az elektronika megfelelő programozása, hisz ennek minden esetben a megfelelő sebességi fokozatot kell megtalálnia a fordulatszámtól, terheléstől és gázpedál-állástól függően.
Az persze még évek kérdése, hogy a közös Ford-GM váltókat bemutassák, de valószínű, hogy így együttműködve elkerülhetik, hogy a konkurencia évekkel megelőzze őket.