Végre megjön a kettes BMW?
Korábban úgy nézett ki, hogy a BMW kupéknak és kabrióknak adja a páros sorszámokat, de úgy tűnik, meggondolták magukat. Most arról hallani, hogy a 2-es sorszám a legkisebb hátsókerék-hajtású modelleknek jut majd.
A BMW a paletta alsó szélén lassan bajba kerül a számozással. Ha tartani akarják magukat a hagyományokhoz, vagy be kell vezetni a 0 és a -1 számokat a sorozatok jelölésére, vagy át kell rendezni a palettát. Most úgy hallani, ez utóbbit tervezik: a jelenlegi 1-es sorozat helyére már elsőkerék-hajtású kompaktok érkeznek - amelyeket olcsóbban, nagyobb példányszámban forgalmazhatnak - a hátsókerék-hajtású alapmodellek szerepét pedig a 2-es BMW-k kapják.
Münchenben persze nem őrültek meg teljesen, úgy próbálják intézni, hogy a 2-es sorozat még véletlenül se jelentsen konkurenciát a 3-asoknak, ezért valószínűleg a maiaktól eltérő stílusú modellek tartoznak majd ide. Két változatról hallani egyelőre, egy négyajtós Gran Coupéról, amely sportosabb, de szűkösebb lesz, mint a 3-as szedán, illetve egy sportkombiról, amelyet egyelőre Grand Sport Tourer néven emlegetnek. Ez utóbbi alighanem ötajtós, kombi-szerű szerzet lesz, szintén jelképes hátsó térrel, de a szokásosnál is lendületesebb vonalvezetéssel.
Így akinek a hátsókerék-hajtás és a sportosság fontos, de a 3-as túl drága vagy nehézkes, az beülhet egy ilyen 2-es BMW-be, a jelenlegi 1-es sorozat vásárlóinak zöme, aki célszerű autót keres BMW-presztízzsel, vásárolhat fronthajtású kompaktot, ami - eltekintve a sportos autózástól - stabilabb, tágasabb és célszerűbb a hátsókerék-hajtású típusoknál.