Azt sem tudni, honnan jött az információ, de igazi nonszensz ami az olasz sajtóban napvilágot látott: a Fiat a Chrysler mellé nyakába venné az Opel gondját is, ha a GM-Peugeot együttműködés csődöt mondana. Egy dolgot most leszögeznénk: hogy ez megtörténjen, arra a statisztikai esély egész pontosan nulla. Azt is megmondjuk, miért.

Az megkérdőjelezhetetlen tény, hogy az Opel most bajban van. Éves szinten milliárd eurós nagyságrendű veszteséget termel, és ez vegytisztán közgazdasági szempontból egyértelművé teszi, mi a teendő: meg kell tőle szabadulni. A GM számára az Opel azonban nem csak egy részleg Európában – bármilyen furán is hangzik – hanem az egész óriásvállalat legaktívabb műszaki fejlesztési központja. Ez az oka, hogy nem szabadultak meg tőle, amikor a hitelválság alatt a német kormány is segített új vásárlót találni. Hiába veszteséges az európai autógyártás, ha eladják az Opelt az évtizedek alatt felhalmozott iszonyatos szellemi tőkével együtt, a cég gyakorlatilag elveszti a személyautó-fejlesztési képességét. A fejlesztőrészleg nélkül viszont fabatkát sem ér az Opel, különösen most, amikor Európában jelentős túlkínálat van személyautókból.
Elvben megoldást hozhat a Peugeot-GM szövetség: közös fejlesztéssel és gyártással mindkét cég milliárdokat spórolhatna, és becsukhatnának néhány feleslegessé vált üzemet. Ahhoz azonban, hogy a megtakarítás a pénzügyi eredményekben is jelentkezzen, éveknek kell eltelnie, és félő, hogy a Peugeot csoportnak ennyi ideje már nincs. A Fiat ajánlata alighanem erre az esetre vonatkozik – ha egyáltalán nem csak hírlapi kacsáról van szó – azaz megszabadítaná a GM-et az Opel terhétől, ha a Peugeot-szövetség valamiért kútba esne. A Fiat persze nem fizetne egy fillért sem, csak átvenné az irányítást, ahogy a Chryslerrel tették – ám az az érzésünk, ezt az ajánlatot nem fogadja el a GM vezetése, ha van még ott egyetlen menedzser is, aki ismeri a vállalat belső viszonyait.
Márpedig láthatóan van: míg a fogalmatlan pénzügyi elemzők az Opel eladását sürgetik, a GM részéről többször, határozottan kijelentették, hogy a vállalat sem részben, sem egészben nem eladó. Ehelyett tőkét emeltek az Opelnél, és igyekeznek ismét nyereséges vállalkozást faragni belőle, ahogy tíz éve folyamatosan.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
