A Honda kis kupéját annak idején úgy harangozták be, mint a 80-as évek legdurvább mini-sportkocsijának, a CRX-nek az utódját. A 122 lóerős hibrid hajtáslánc azonban épp csak egy kis visszafogott sietségre elegendő, hajmeresztő gyorsulást hiába is várnánk tőle. Már majdnem leírtuk – ez is csak egy be nem teljesülő ígéret – de most megcsillantották a reményt.
Készül egy változat, igaz, egyelőre csak a Honda tuning-részlegénél, a Mugennél, amely valóban méltó a CRX-utód címre. És nem is kellett sok hozzá: egy kompresszor az 1,5 literes benzinmotorra, amely így 156 lóerős lett – így a hajtáslánc kombinált teljesítménye 176 lóerőre emelkedett. Ezzel sikerült 6,1 másodpercre csökkenteni a 100 km/h-ra gyorsulás idejét, ami 3 másodperccel jobb eredmény az alapmodellénél. Így már egy ligában van napjaink gyors csapotthátú modelljeivel, amilyen a Golf GTI vagy épp a Focus ST. A kompresszoros motor persze nem az egyetlen módosítás: öt paraméterében állítható futómű, megnövelt teljesítményű első fékrendszer, és némi külső-belső optikai tuning is jár az autóhoz.
A CR-Z Mugen RZ névre keresztelt kivitelt gyártani is fogják. Igaz, csupán 300 példány készül, és az is csak Japánban lesz kapható, de ezzel megmutatják, hogy a CR-Z-ben mekkora kihasználatlan lehetőségek rejtőznek. Abban csak reménykedhetünk, hogy a Hondánál is észbe kapnak, és készítenek egy hasonlóan gyors változatot. Most, hogy átmenetileg a Civic Type-R is eltűnt a kínálatból, nyilván bőven akadnának érdeklődők egy ilyen autó iránt, és nem csak Japánban.