A Kecskeméten gyártott B osztállyal kezdődött a sor, de úgy néz ki, a Mercedesnél készakarva hagyják az érdekesebb típusokat a végére. A családi egyterű hétköznapi karaktere után jóval frissebbnek tűnt az A osztály, és még látványosabbnak ígérkezik az eddig csak kémfotókról ismert négyajtós kupé, a CLA, amely szintén magyar termék lesz. Ám az igazi bestseller-jelölt csak ez után érkezik.
A GLA fiatalos, megfizethető kompakt szabadidő-autónak ígérkezik, a mely az Audi Q3 és a BMW X1 közvetlen ellenfele lehet. Ahogy eddig szinte minden új fronthajtású Mercedes, ez is teljesen más karakterű, mint a sorozat többi tagja – a láthatatlan műszaki alapokon kívül látszólag csak a hűtőmaszk formája teremt kapcsolatot az eddig bemutatott kis Mercik és a GLA között. Bár a fotókon még egy erősen álcázott prototípust láthatunk, annyi azért látszik, hogy a meredeken emelkedő övvonal és motorháztető lesz a típus legerősebb jellegzetessége – ez az ékforma a hátsó kerekek feletti markáns, vállas kialakítással és a felfelé húzódó fényszórókkal a magas karosszériát is lendületesnek, sportosnak láttatja.
Egyelőre még messze a bemutató – állítólag vagy másfél év, mire a GLA megjelenik a kereskedésekben – de már most megkockáztatnák, hogy ez lehet a teljes fronthajtású Mercedes sorozat legnépszerűbb tagja. A magyarázat egyszerű: az egyetlen, amely az egész világon versenyképes járműkategóriába tartozik. Míg az A és B osztály forgalmazása bizonyos piacokon – például az Egyesült Államokban – valószínűleg meg sem jelenik, addig a GLA Európában épp úgy versenyképesnek tűnik, mint a Közel- vagy a Távol-Keleten, Latin- vagy Észak-Amerikában.
A GLA-t Európa számára állítólag Magyarországon készítik majd, de jó esély van rá, hogy ez a típus legalább két másik helyszínen is gyártásba kerül majd: Kína és Észak-Amerika számára valószínűleg helyben szerelik majd össze a típust, így olcsóbb és versenyképesebb lehet.