A Polo lesz a leggyorsabb kisautó?
Bár eredetileg nem tervezték, mégis gyártásba kerül a Polo R, a Volkswagen rali-programjával párhuzamosan. Az autó a Golf GTI hajtásláncát örökli, így a kategória legerősebb modellje lehet.
A Polóból eredetileg nem terveztek ennyire erős változatot, mivel az efféle rétegmodellek kifejlesztése és gyártása nem olcsó, és már ott a Scirocco, a Golf GTI és a Golf R azoknak, akik gyors Volkswagent vennének. A cég sportrészlege azonban, amely most épp a Polo WRC kifejlesztésén dolgozik, meggyőzte a cégvezetést, hogy sokkal nagyobb figyelmet kaphat a raliautó, ha készül valamiféle utcai változat is. Tavaly be is mutattak egy Polo WRC Street nevű tanulmányautót, és az érdeklődés láttán úgy döntöttek, elkészítik a szériaváltozatot.
A műszaki megoldások ismerősek lesznek, hisz a Golf GTI-ből emelik át a fődarabok egy jelentős részét. A kétliteres turbómotor állítólag 225 lóerős lesz, és az első kerekeket hajtja. A VW itt is a fékekkel imitálja az önzáró differenciálművet – azt viszont nem tudni, hogy lesz-e kézi váltós kivitel, vagy csak DSG-vel kínálják majd. Becslések szerint 6 másodperc körül gyorsul majd 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 240 km/h körül lesz.
A Volkswagen úgy tervezi, hogy jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatja be a Polo sportváltozatát, lényegében egy időben az első teljes raliszezon kezdetével.