Ma már a szabadidő-autók közt is dúl a teljesítmény-verseny: ötszáz lóerő nem elég, ha a vetélytársak többet kínálnak. Alighanem ez az oka, hogy a Porsche tovább izmosította a Cayenne-t: az új csúcsváltozat, a Turbo S megérkezett.
A bevált 4,8 literes V8-ast tovább erősítette a Porsche. A két turbófeltöltő titán-alumínium turbinakerekeket kapott és átprogramozták a motorvezérlést is, így 50 plusz lóerőt sikerült kihozni belőle. A csúcsteljesítménye így 550 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 750 Nm. A Turbo S így valamivel ugyan még mindig gyengébb, mint a BMW X5 M (555 lóerő) viszont egyértelműen jobban megy. A 100 km/h-s sebesség 4,5 másodperc alatt érhető el vele, a maximális sebessége pedig 283 km/h-ra növekedett. Ugyanakkor elérték, hogy az átlagos fogyasztása ne növekedjen az ötszáz lovas Turbóhoz képest: a gyári adat vegyes ciklusban 11,5 liter száz kilométerre.
Az erősebb motor mellett csupa apróság jelzi, hogy ez a legerősebb Cayenne. Újak a 21 hüvelykes gyári könnyűfém felnik, szögletes kipufogóvégeket kapott az autó, a belső térben pedig karbonszál-mintás dekorációkat használtak. Itt már alapfelszereltség a légrugós felfüggesztés, valamint az aktív dőlés-stabilizáló rendszer és az aktív lengéscsillapítás.
A plusz lóerők és a gazdagabb alapfelszereltség 30 ezer euróba kerül majd: a Turbo S ára Németországban 151 702 euró, azaz átszámítva nagyjából 42,5 millió forint lesz.