A Porschének már kevés a 911-es?
Akármilyen jó is a 911-es legújabb változata, a Ferrari F12-esnek nem ellenfél. Egyszerűen túl magas, túl rövid, túl polgári jelenség. Kell valami, ami a nagyok közé emeli a Porschét, de nem olyan elszállt, méregdrága csúcstechnikás műremek, mint a hibrid 918-as.
A Porschénél eddig egyértelmű volt a felállás. A polgári típusok közül a 911-es a csúcs, kivéve azt a maroknyi szupergépet, amely a vásárlók többsége számára soha nem lesz több háttérképnél a számítógép képernyőjén. A korábbi Carrera GT és a most fejlesztés alatt álló 918 Spyder ez utóbbi kategóriához tartozik, azaz a kis példányszám miatt nem veszélyeztetik a 911-es pozícióját a cég kínálatán belül. Ezzel a leosztással azonban kizárja magát a legnagyobbak versenyéből a Porsche, hisz valódi vetélytársat nem állít a Ferrari F12-eshez, a Lamborghini Gallardóhoz vagy az Aston Martin DB9-eshez hasonló modelleknek. A 911 Turbo GT2 gyorsulásban vagy nürburgringi köridőben talán felveszi a versenyt ezekkel a drága gépekkel, de presztízsben és árban sehol sincs.
Épp ezért a Porschénél már eldöntötték: készítenek egy drágább sportkocsit, amelyből több százat eladhatnak évente a 300 és 400 ezer euró közti ársávban. Egyelőre annyi biztos, hogy a típus középmotoros lesz, azaz nem örökli a 911-es farmotoros elrendezését, és zárt, kétüléses utastere lesz. Azt már mi tesszük hozzá, hogy alighanem alumínium és karbonszálas műanyag alkotja majd a járművet, és több mint valószínű, hogy hat vagy nyolchengeres, turbófeltöltéses motor hajtja majd. Manapság ebben a kategóriában már 700 lóerő feletti teljesítmény az elvárás, de ezt elérni aligha okozhat gondot a Porsche tervezői számára.
A Porsche ezzel a modellel nem csak a saját kínálatát bővítheti tovább, de megoldhat egy égető problémát is. Szükség van egy középmotoros sportkocsi-alapra, amelyre az Audi R8, és az aktuális Lamborghini modellek utódai épülhetnének. Ezt azonban egy korábbi döntés alapján a Porschénél kell kifejleszteni – miután Zuffenhausenbe utalták az összes sportautó-fejlesztést – ám ez csak úgy képzelhető el, ha a Porsche is készít egy sportautót középmotorral.
Az immár a VW csoport részeként működő Porschének egyébként nem ez az egyetlen kínálatbővítést célzó terve: az Audi Q5-ön alapuló Macan szabadidő-autón kívül állítólag a Frankfurtban bemutatott kombi-szerű Panamera változatot is meg szeretnék valósítani.