Ripityára tört a DeltaWing
A Nissan forradalmi tervezésű versenyautója már másodjára végezte vétlenül a füvön. Pontosabban most a fű mellett a betonon és a környék bármely más felületén is egyszerre, miután a falnak pördülve ripityára tört. A georgiai Road Atlanta pályán a hétvégén rendezik meg a Petit Le Mans hosszú távú versenyt. Ennek egyik edzésnapján történt az a baleset, mely a DeltaWinget újra a pálya szélére száműzheti.
A tesztkörök alatt Gunnar Jeannette, a Nissan pilótája éppen megelőzte volna az egyik alacsonyabb géposztályba tartozó GTC Porsche 911-est, amikor a GT autó vezetője feltehetően rosszul mérte fel a nyíl alakú versenygép sebességét és túl korán kezdett visszahúzódni a pálya jobb oldalára. Az ütközés ekkor már elkerülhetetlen volt. Az oldalról érkező lökés hatására a Nissan azonnal fejre állt, majd lassulás nélkül találta el a gumifalat. A becsapódás erejének nagyságát nem csak a repkedő alkatrészek bizonyítják, hanem az is, hogy a fejjel lefele csúszó autó újra a kerekeire fordulva gördült vissza a pályára. A mérnökök munkáját dícséri, hogy mindkét versenyző sérülés nélkül úszta meg az ütközést, annak ellenére is, hogy Jeannette autója nyitott, így sisakja alig pár centiméterre volt a betontól, miközben versenytempóban száguldott a gumifal felé. Mindezek után a vétlen pilótának arra is maradt figyelme, hogy üdvözlés képpen azonnal számon kérje versenytársán a történteket.
A csapat szerelői most azon vannak, hogy a hétvégi futamra újra versenykész állapotba hozzák az autót. Lehet, hogy a Nissan megint nem tudja megmutatni mire képes a forradalmi tervezés, pedig a különleges forma nagyobb végsebességet, gyorsabb kanyarvételt és alacsonyabb fogyasztást ígér.