Távozik a legöregebb Volkswagen
Bár mifelénk már ritkaság a Volkswagen Transporter második generációja, a T2-es, a farmotoros kövületet a világ egy távoli zugában még mindig gyártásban tartják. A legújabb biztonsági szabványok azonban véget vetnek a hosszú, és mindvégig igen sikeres karriernek: Brazíliában is leáll a termelés a jövő év végén.
A T2-es egy másik korszak utolsó hírmondója: 1967-ben született, amikor a Volkswagennél még a léghűtéses boxer-farmotoros modellek voltak az egyeduralkodók, és a cég elsődlegesen a Bogár sikereiből élt. A második generációs Transporter elég sikeres és hosszú életű lett, Európában 1979-ig készítették, de más vidékeken – elsősorban Latin-Amerikában – a Bogárhoz hasonlóan tovább kínálták. Eleinte az eredeti hajtásával, de ahogy szigorodtak az előírások, úgy korszerűsítették a típust, amely az utóbbi években már csak vízhűtéses soros négyhengeres motorokkal készült. Tovább foltozgatni azonban már nem lehet: ahhoz, hogy a 2014 januárjától életbe lépő passzív biztonsági normáknak megfeleljen az autó, az alapjaitól kellene újratervezni, márpedig a T2 csak azért maradt a kínálat része, mert nem kellett sokat költenie rá a gyártónak, ezért kivételesen olcsón adhatták.
A típusnak nemigen lesz utódja, a VW Kombi néven forgalmazott modell ugyanis a piac legolcsóbb autói közé tartozott Brazíliában: gyakorlatilag fele annyiba került, mint egy korszerű személyautó. Pedig igény volna a folytatásra: ma is 250 autó készül naponta. A szabályok alól azonban nincs kivétel, 2013 december 31-e után nem készülhet több a típusból.