Összemegy a Mitsubishi Lancer
A Mitsubishi évtizedek óta csak vergődik: hiába nyerték a rali-világbajnokságokat a 90-es években sorra, hiába egyesültek a Mercedesszel, semmi nem segített tartósan növelni az eladásokat. Úgy néz ki, a japán cég vezetése odáig már eljutott, hogy valami a modellkínálattal nem stimmel, így most keresik a jó receptet.
Egy ilyen kísérletnek fogható fel az olcsó és apró Mirage, amelyet nemrég mutattak be Európában is, és úgy néz ki, hosszabb távon leválthatja a Coltot a kínálatban, és a Mitsubishi vezérigazgatója szerint a Lancer is összemegy a következő generációtól. Mondhatnánk, hogy rá is fér, hisz a jelenlegi modell már a kompakt kategória határait feszegeti hosszával és magasságával, de így is meglepő a döntés, hisz az autóiparban a méretnövelés szinte már kötelező a generációváltások alkalmával.
Osamu Masuka tisztában van ezzel, de úgy véli, ez a helyes megoldás. „Más utat választunk, mint a legtöbb autógyártó.” – nyilatkozta egy ausztál lapnak, meglehetősen magabiztosan. Emellett említést tett arról is, hogy a jövőben a cég is elkészül saját turbós benzinmotor-palettájával, és kis dízelmotor-családjával, így ismét versenyképes modelleket tudnak majd csatasorba állítani.
A jelenlegi Lancer 2007 óta van piacon, de egyértelmű, karakteres formaterve ellenére sem lett igazán sikeres. Ha a japán cég tartja magát az iparág diktálta modellváltási ciklushoz, akkor legkésőbb a jövő év végén bemutatja az utódot, amely ezek szerint már új műszaki alapokon nyugszik majd – kisebb lesz, hatékonyabb és takarékosabb. Az persze kérdéses, hogy ennyi elég lesz-e ahhoz, hogy kiváljon a szürke tömegből, és sikeresebbé váljon, mint az elődei.