Minden ízében új a Volkswagen Santana következő generációja. Azt a modellt váltja le, amely 1983-ban megalapozta a német autómárka elképesztő kínai karrierjét.
Elsősorban a taxisok kedvelik nagy belső tere és kedvező ára miatt a Volkswagen Santanát, amely alapjaiban még mindig alig különbözik az 1981-es őstől. Ez volt az első VW típus, amelyet Kínában is gyártottak – 1983-ban kezdték a helyi összeszerelést – de többszöri alapos felújítással máig piacon tudták tartani. Egy újabb felújítás azonban már nem érte volna meg – inkább egy új konstrukcióval váltják le a hosszmotoros őskövületet, amely a VW szabvány műszaki megoldásait tartalmazza.
Az Új Santana nem ismeretlen, alapjaiban ugyanaz az autó, mint az Európában nemrég bemutatott Seat Toledo és Skoda Rapid. Bár a szabványos MQB padlólemezre épülő szedán rövidebb, mint kínai elődje, ez nagyrészt az eltérő motor-elhelyezésnek köszönhető. 2,603 méteres tengelytávjával és 480 literes csomagtartójával közel ugyanolyan tágasnak ígérkezik. A motorválaszték a korszerű EA211 motorcsalád tagjaiból áll, de Kínában a kevésbé szigorú környezetvédelmi és fogyasztási szabványok miatt egyszerűbb szívó benzineseket kínálnak. Az 1,4 literes változat 90, az 1,6 literes 110 lóerős.
A Santana alapozta meg a Volkswagen jó hírét Kínában, így leváltása – különösen egy kisebbnek tűnő modellel – kockázatos vállalkozásnak tűnhet, de már nem lehetett halogatni: az ős-Santana a maga 29 évével mára látványosan elavulttá vált a konkurenciához mérten.